welcome 018

Κεντρική σελίδα Επάνω Σχόλια Περιεχόμενα Αναζήτηση

ΕΙΚ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
 

          

Επάνω
2005-2006
2006-2007

“ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΕΕ”
Κατηγορία πράξεων: 2.3.2.β, Ενέργεια: 2.3.2 Μέτρο: 2.3
με συγχρηματοδότηση 75% ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΤ ΚΑΙ 25% από εθνικούς πόρους

 

Στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Η εξοικείωση των μαθητών σε μεθόδους & διαδικασίες της αγοράς εργασίας
  • Η ευαισθητοποίηση σε θέματα επιχειρηματικής σκέψης και κουλτούρας
  • Η ανάπτυξη προσωπικών και επιχειρηματικών δεξιοτήτων
  • Η στενότερη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας
  • Η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές του Β κύκλου σπουδών των ΤΕΕ, οι οποίοι θα «λειτουργήσουν» μια εικονική επιχείρηση με κύριο χαρακτηριστικό την προσομοίωση με ρεαλιστικό τρόπο της λειτουργίας των πραγματικών επιχειρήσεων. Η διάρκεια λειτουργίας μιας μαθητικής εικονικής επιχείρησης είναι 48 ώρες /σχολικό εξάμηνο, εκτός τυπικού ωραρίου.
Συνολικά στα 4 σχολικά εξάμηνα σε εθνικό επίπεδο θα λειτουργήσουν: 2.100 εικονικές – μαθητικές επιχειρήσεις, στις οποίες θα συμμετέχουν: 31.500 μαθητές
και θα απασχοληθούν:1.100 εκπαιδευτικοί (οι οποίοι θα λειτουργήσουν την επιχείρηση περισσότερες από μία φορές)


Τα κύρια χαρακτηριστικά της μαθητικής εικονικής επιχείρησης είναι:

  • Οι μαθητές θα εργάζονται ομαδικά σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο, στο εσωτερικό της οργανωτικής δομής μιας εικονικής εταιρείας.
  • O αριθμός μαθητών ανά πρόγραμμα εικονικής επιχείρησης, προσδιορίζεται στους 8 – 15.
  • Θα δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερους από έναν μαθητές να υποδύονται τον ίδιο ρόλο εναλλάξ στην ίδια επιχείρηση.
  • Οι μαθητές μέσω του Η/Υ με τη χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού θα προσομοιώνουν επιχειρηματικά σενάρια.
  • Μπορούν να λειτουργούν συγχρόνως περισσότερες από μία ίδια ή διαφορετική εικονική επιχείρηση σε ένα σχολείο.
  • Θα υπάρχει διαδραστική σχέση μέσα και έξω από το σχολείο με στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες της τοπικής κοινωνίας.
  • Μεταξύ διαφορετικών μαθητικών επιχειρήσεων & σχολείων θα υπάρχει δικτύωση μέσω της ιστοσελίδας (portal).

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να αναπτύξουν ατομικές δεξιότητες όπως:

  • Ομαδική εργασία
  • Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
  • Δημιουργικότητα, αυτοπεποίθηση
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Ανάληψη πρωτοβουλίας
  • Λήψη ατομικών και ομαδικών αποφάσεων
  • Διαχείριση του χρόνου & τήρηση των προθεσμιών
  • Διαπραγματευτικές δεξιότητες
  • Δεξιότητες ομιλίας και παρουσίασης σε ακροατήριο

Αλλά και επιχειρηματικές δεξιότητες όπως:

  • Κατανόηση του τρόπου λειτουργίας μιας επιχείρησης
  • Βασικές οικονομικές γνώσεις
  • Εμπειρία σε βασικές επιχειρηματικές λειτουργίες
  • Ανάπτυξη έρευνας αγοράς εργασίας
  • Ανάπτυξη επιχειρηματικού σχεδίου
  • Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
  • Σύνταξη επιχειρηματικής αλληλογραφίας, εγγράφων
  • Ανάπτυξη και διαχείριση επιχειρηματικών επαφών, σχέσεις με την τοπική κοινωνία


Η πρώτη εφαρμογή του προγράμματος στα σχολεία θα γίνει το 2ο εξάμηνο του σχολικού έτους 2005 -06, στη διάρκεια του οποίου και από 1/3/2006 θα λειτουργήσουν 100 εικονικές επιχειρήσεις, σε ΤΕΕ των περιφερειών: Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Βορείου Αιγαίου.

Οι εικονικές που θα λειτουργήσουν ανταποκρίνονται σε βασικά επαγγέλματα ειδικοτήτων Β΄κύκλου των ακόλουθων επτά τομέων:
1. Μηχανολογικός
2. Πληροφορικής & δικτύων Η/Υ
3. Οικονομίας Διοίκησης
4. Εφαρμοσμένων τεχνών
5. Αισθητικής – Κομμωτικής
6. Γεωπονίας, τροφίμων & περιβάλλοντος
7. Κλωστοϋφαντουργίας – ένδυσης

Η Επιλογή των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών θα γίνει μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Σιβιτανιδείου σχολής, στην συνέχεια θα συμπληρώσουν και θα υποβάλουν το έντυπο αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Τα κριτήρια επιλογής των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών θα τεθούν σε συνεργασία με το τμήμα Βʼ ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ. Μετά την αξιολόγηση των αιτήσεων θα γίνει η επιλογή των εκπαιδευτικών και η έκδοση της απόφασης για την συμμετοχή τους, σε πρόγραμμα επιμόρφωσης στο Νομό που υπάγεται το σχολείο τους.
Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση στα σχολεία, αφορά τις μεθόδους και διαδικασίες δημιουργίας και λειτουργίας εικονικών μαθητικών επιχειρήσεων καθώς και στη χρήση του λογισμικού που θα αναπτυχθεί για την υλοποίηση του προγράμματος.
Η διάρκεια της επιμόρφωσης θα είναι 40 ώρες και θα είναι συμβατική σε επίπεδο νομού & εξʼ αποστάσεως.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην υλοποίηση είναι σημαντικός γιατί αυτός είναι που θα οργανώσει τη λειτουργία της εικονικής μαθητικής «επιχείρησης»
(επιλογή μαθητών, χώρων, εξοπλισμού, επιλογή συνεργαζόμενης επιχείρησης, εκτίμηση των αναλωσίμων που θα χρειαστούν). Θα προετοιμάσει τους μαθητές για την εισαγωγή τους στην ομαδική εργασία, τις βασικές έννοιες επιχειρηματικότητας, την ανάθεση ρόλων κ.ά.
Στη συνέχεια και κυρίως στην έναρξη της λειτουργίας της επιχείρησης υποστηρίζει τους μαθητές προσφέροντας βοήθεια και συμβουλές καθ΄ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Παρακολουθεί, επιβλέπει τα διάφορα στάδια δραστηριότητας της μαθητικής εικονικής επιχείρησης.
Καθοδηγεί, δεν παρεμβαίνει, έτσι ώστε, οι μαθητές να είναι ελεύθεροι να αναπτύξουν ιδέες, πρωτοβουλίες και να κάνουν λάθη από τα οποία θα διδαχθούν.
Συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης με μηνιαίες εκθέσεις προόδου

Τα απαραίτητα εργαλεία επιμόρφωσης & εκπαίδευσης που θα εκπονηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος είναι:
1. 13 τεύχη επιμορφωτικού υλικού (ανά τομέα/ειδικοτήτων ΤΕΕ) για τους επιμορφωτές αλλά και τους εκπαιδευτικούς που θα επιμορφωθούν,
2. 13 τεύχη εκπαιδευτικού υλικού (ανά τομέα/ειδικοτήτων ΤΕΕ) για τους εκπαιδευτικούς που θα υλοποιήσουν εικονικές επιχειρήσεις στο σχολείο,
3. 13 τεύχη εκπαιδευτικού υλικού (ανά τομέα/ειδικοτήτων ΤΕΕ) για τους μαθητές που θα συμμετέχουν στην επιχείρηση,
4. 80 cdʼs με διαφορετικά λογισμικά εικονικών επιχειρήσεων που θα καλύπτουν το σύνολο των ειδικοτήτων Βʼ κύκλου των 13 τομέων των ΤΕΕ και θα ανταποκρίνονται στα βασικά επαγγέλματα που πιθανά θα ασκήσουν οι απόφοιτοι της ΤΕΕ,
5. τα cdʼs θα συνοδεύονται από οδηγούς πλοήγησης (users manual) για όλους τους συμμετέχοντες.

Η υποστήριξη καθʼ όλη τη διάρκεια του προγράμματος προς εκπαιδευτικούς & μαθητές θα γίνεται μέσω της Κεντρικής ομάδας του έργου, του Οδηγού εφαρμογής και διαχείρισης που θα διανεμηθεί στα σχολεία, της Ιστοσελίδας (Portal) που θα δημιουργηθεί για τις ανάγκες του έργου, της Λειτουργίας Help desk κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος στα ΤΕΕ και από τις ομάδες υποστήριξης της υλοποίησης στα ΤΕΕ.

Η ενημέρωση των σχολείων θα γίνει με ενημερωτικά έγγραφα του Υπ.Ε.Π.Θ. & της Σιβιτανιδείου Σχολής, με ενημερωτικά φυλλάδια και άλλο έντυπο υλικό, που θα διανεμηθούν στα σχολεία, με τις 13 ημερίδες ενημέρωσης – διάχυσης που θα γίνουν σε επίπεδο Γεωγραφικής Περιφέρειας, μέσω της ιστοσελίδας και εκδηλώσεων άλλων έργων του ΕΠΕΑΕΚ για την ΤΕΕ ( Επισκέψεις σε επιχειρήσεις, Θερινό Σχολείο κ.ά.)

Τα κίνητρα και τα οφέλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι πολλά και αποτελούν ισχυρά σημεία για την επιτυχία του προγράμματος.

  • Θα υπάρχουν αμοιβές για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς (επιμορφωτές και εκπαιδευτικοί υλοποίησης) καθώς και για τα στελέχη επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν.
  • Θα βελτιωθούν οι γνώσεις και τα προσόντα των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
  • Μέσω του προγράμματος, στα ΤΕΕ που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση, θα διατεθεί υποστηρικτικός εξοπλισμός (οθόνες προβολής, Η/Υ, projectors).
  • H εικόνα του σχολείου και της ΤΕΕ γενικότερα θα βελτιωθεί.
  • Θα δοθεί η δυνατότητα δημιουργικής έκφρασης στους μαθητές.

Για περισσότερες πληροφορίες: WWW.EIKONIKES.GR

 

Κεντρική σελίδα ] Επάνω ] 2005-2006 ] 2006-2007 ]